2015年7月12日 星期日

Love Letter

認識H先生後每三個月到機場來已經成為常態了,
從一開始的擔憂與不捨,
到現在早已習慣等候與新的三個月的見面擁抱,
緣分很珍貴、珍貴到每一次的分離與相聚都要當成永恆才足夠。
I am so used to come to Int'l airport every three months with H, 
and we both learn to embrace every moment however it's another separation or assembly.

又是一個人坐在候機室裡一字一句的咀嚼著帶來打發時間的書籍,
這次陪伴我的是推理懸疑小說《Ship of Theseus》,
偶爾放空觀察處於跟我一樣耐心等待的人們,
雖然我和他們是全然陌生人的這個事實不會改變,
但是我們都等著那個能在心底掀起一次次波瀾的的那個人,
這也是我喜歡待在候機室的唯一原因吧。
I brought my recent favorite book "Ship of Theseus" to kill extra time.
I love solving puzzles with characters in this mysterious fiction which gives me goosebumps all the time while reading it.
Sometimes I get tired from reading; instead, I observe people who wait for there loved one as I do.
The only reason supports me being here is that we all share the same mood of wait in the small room and as people step forwards to hug theirs, I am one step closer to my H.


今天剛好帶了電腦出門,
決定把等候的時間濃縮成一篇文章,
這樣就不像在等待反而是創造些什麼,
被動轉為主動的感覺比什麼都來得值得。
Thank you for bringing computer for me, so I could write my blog for you.
Also, I do enjoy writing.

邊打字邊聽kexp裡的表演片段,
聽到來自 Eleanor FriedBerger的《Echo or Encore》,
好喜歡這首歌的慵懶氛圍,
讓我聯想到某個無事可做的午後我躺在你剛吃飽微凸的肚皮上,
聊著我們的相遇和之間的曾經,
懶洋洋的午後充滿了旖旎的粉紅泡泡,
我真的太愛你了~
This song reminds me the afternoon we spent together talking about how we met and our romance.
I love you, like so much.



I tried to crawl inside you
Where every whisper is deaf
Inside your echo chamber
Surrender to the breath
Wrap yourself around me
Play me just one more

I adore you as before
Your echo or your encore

對你的仰慕從來沒變,
我愛你的過去、現在,和未來。

希望你快點回來用熱烈的體溫擁抱我,
讓漫長的等待全都值得了。
Come hug me with your super high body temperature to make my wait worthy!

沒有留言:

張貼留言