2014年12月11日 星期四

141210 L.I.F.E

We're all traveling through time together,
Every day of our lives.
All we can do is do our best

To relish this remarkable ride.

開頭就給了大家 About Time 裡我好愛的一段話,
對於短短數十年的人生 最重要的莫過於『活得精采』吧!
雖然有點老套過時,但是好貼切,
然後就有點婆媽的有感而發 哈。





Some people see rock & roll as youth culture,
But when youth culture becomes monopolized by big business,

『what are the youth to do?』

youth culture不僅僅是青年次文化,
在這個被資本主義剝削的社會,
一個大時代過後 應該會有另一個被推翻重組的大時代吧。

The Radio Dept的這張專輯我非常喜歡!!!
除了封面抽煙斗的男人巧妙地抓住了整張專輯的精隨外,
這首 Heaven's On Fire 無論編曲或詞都寫入我心 (不誇張)
有點小 jazz的加入喇叭類樂器 (不敢確定是不是小喇叭)
邊走邊聽邊想國家大事 (or內心小劇場) 最適合了!

I'm a little like you, Ugly on the inside
But while I dive into the gritty  You just stand by
When I look at you Heaven's on fire
Heaven's on fire!


除了開場白讓人倏地反思之外,
這首歌偶爾聽聽會變成可以唱給愛人聽的熱戀情歌 XD

『我和你其實很像 我們都不完美』

『但是當我直視你的眼眸 我的生命開始有活力開始燃燒』




L.I.F.E.G.O.E.S.O.N.
What you don't have now will come back again

You've got heart and you go in your own way


生活 不就是這樣嗎。

除了歌詞中的兩個故事我都很喜歡之外,
第一個是應召女郎;第二個是不得志的詩人,
副歌的旋律也太朗朗上口了吧!
好喜歡一個樂器旋律完 另一個接著演奏的不間斷感!
最後一段加入提琴的副歌和bridge,
層次很豐富又不會太多,
今晚又聽了不下20次 哈。

On my last night on earth, I won't look to the sky
Just breathe in the air and blink in the light

bridge這段歌詞讓我不禁聯想詩人和應召女郎的相遇
你們覺得呢?


Anyway, Life still goes on.
All we can do is do our best to relish this remarkable ride.





沒有留言:

張貼留言